fredag 9 december 2011

Too close for comfort

Idag är det minsann Fredag och då får normalt folk ta helg om några timmar, men onormalt folk som jag själv får istället svida om och stå på scen och underhålla en publik på ca 450 pers x 4 föreställningar i helgen.

Mina danselever är så satans bra att jag nästan vill klippa ut mitt hjärta ur kroppen och ge en bit till allihopa, ja, så bra är de faktiskt. Har 11 koreografier plus elever som utför dem att hålla koll på samt 1 fjuttig dans jag ska vara med på själv. Själva dansen är så klart apgrym, men ett endaste nummer på scen är helt enkelt för lite, därav ordvalet fjuttigt. Mitt förbaskade knä har sagt stopp för denna terminen så jag är med på den minst krävande av de två jag skulle ha varit med i. Jag älskar verkligen att stå på scen, men i år får jag hålla band på mig själv och helt enkelt njuta av alla duktiga dansares uppträdanden istället.

Jag har tre miljoner saker jag borde ha börjat beta av för flera timmar sen, men istället sitter jag vid datorn, läser gamla blogginlägg på min andra blogg och nördar med McFly i öronen. Känns som att dagen precis börjat, och så kollar jag på klockan och inser att den för sjutton är snart 13:30 vilket innebär att jag borde vara klar med alla bestyr inom 2 timmar, för ikväll kör jag genrep med 7 av mina 12 dansgrupper och lär vara i tid så chefen inte sparkar mig i rumpan.

Over and Out//

1 kommentar: