tisdag 21 juni 2011

Borta bra, hemma bäst

Hemma i fina childhoodet med familjen, bästa sättet att vila upp sig en dag mitt i veckan. Snart är midsommar här, den mest svenska traditionen av dem alla. Inte nog med att man ska dansa sig förnedrad till Små Grodorna kring en stång iklädd blomskrud, man ska även tampas med det värsta vädret under hela svenska sommarn på köpet. Ja, egentligen är väl själva midsommarafton inget att hänga i granen så att säga, men grejen med att hänga med familjen, prata minnen, äta samma goda mat som på julafton och påsk, binda midsommarkransar, plocka blommor och björkkvistar till dekoration.. Ja, det är trots allt något speciellt med midsommar, varesig man vill erkänna't eller inte..

Jag blir för var dags om går mer beslutsam att göra något vettigt med mitt liv som dansare. För att jag ska kunna göra detta måste jag egentligen ta mig ifrån det liv jag har just nu.. Och jag vet inte om jag varken kan eller vill det. Jag har snart en egen lägenhet, jag kan snart börja skapa något nytt. Men rastlösheten hämmar mig och mitt tänk. Jag trodde aldrig att jag kunde bli rastlös ens, men det är jag, mer nu än någonsin förr.

Over and Out//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar